KOLEKSI CERPEN / NOVEL

Koleksi Terbaru NOVEL (Sumbangan/Karya : Saudara Asrul Effendi Bin Kamaruzzaman)

1.   SETELAH HUJAN BERHENTI

2.   RUMAH BANGLO

3.   MEWARNA PELANGI

4.   JALAN PULANG

5.   CAHAYA SUCI

Koleksi cerpen ini diterbitkan dalam akhbar BERITA HARIAN.  Anda boleh muat turun sekiranya berminat:

1.    ADAPUN ADANYA 2

2.   AROMA ARABICA DI ALHAMBRA

3.   ASAP DI BAWAH DUN

4.   BAJU MERAH BAJU KUNING

5.   BIBIK

6.   DETIK SAKRATULMAUT DEK ‘KEMERDEKAAN MAYA’

7.   DI HUJUNG MUSIM DARURAT

8.   DI RUANG SANDIWARA

9.   DURIAN TEMBAGA DAN…

10. EDITOR SEORANG TUHAN

11. JIHAD

12. KEHILANGAN LIDAH

13. KEPOMPONG

14. KIRMIZI SORE DI KELOPAK

15. KUCING BERDURI KOTA & 8100

16. LASKAR SYUHADA

17. LIGAMEN LUKA DI TIMUR TENGAH

18. LOMBONG EMAS DI KAKI BUKIT

19. LORONG BELAKANG VALIASR

20. MENYUSUR ARUS RINDU

21. PERTAMA KALI ITU

22. PERUTUSAN TEJA BUAT HANG TUAH

23. PULANGNYA SANG PUTERA

24. RINDUKU KE SYURGA

25. SAMPAH

26. SEBATANG PEN

27. SEBIDANG TILAM

28. SEGENGGAM TANAH SETITIS DARAH

29. SEMERAH SENJA

30. STRAWBERI DARI PERGUNUNGAN

31. SURIA MASIH MENANTI

32. SYAWAL DI RUMAH BARU ABANG

33. TIGA KUNTUM HUJAN

34. VALIJA, SAYA MAHU DEKAT DENGAN-NYA

35. 7 Tangkai Padi untuk Huminodun

36. Audi Alteram Partem

37. Daun Zaitun Berguguran

38. Ini Rahsia Saya

39. Kasih yang Terbuang

40. Kerana Takdir Itu

41. Khalifah Kerajaan Busut

42. Lamunan Ramadan

43. Leningrad-Tel Aviv-New York

44. Menunggu Hari Raya

45. Padang

46. Ramadan ini, Kau Pulanglah!

47. Rembulan Tenggelam Di Sindh

48. Risalah

49. Sekeras Suiseki

50. Sungai Merah

51. Tetamu Istimewa


36 thoughts on “KOLEKSI CERPEN / NOVEL

    nazril said:
    January 24, 2012 at 3:47 pm

    terima kasih kerana tulisan dan karya anda ini insyaallah membuat saya berjaya

      lamanbahasa responded:
      January 24, 2012 at 10:31 pm

      Sama-sama. Insya-Allah.

    abdul maszri said:
    April 3, 2012 at 11:33 am

    mna nie ?
    aduh !! mna cerpen HARGA SEBUAH LUKISAN ..
    cpat laaaa !!!

      lamanbahasa responded:
      April 4, 2012 at 11:00 pm

      Cepat nak pergi mana ye?

    Kims Diwa said:
    April 14, 2012 at 2:33 pm

    Koleksi yang bermakna. Saya juga tertarik dengan beberapa cerpen yang ada di sini. Tahniah!

    ammirul azllyn said:
    May 11, 2012 at 6:17 am

    tkn la komsas…
    harga sebuah lukisan ad kt komsas

    samsiah said:
    June 2, 2012 at 8:58 am

    Salam..suka sgt2..tq

    azman hadison said:
    June 5, 2012 at 10:46 am

    terimakasih cikgu …azman from senai johor .. semoga allah membalas jasa cikgu

    Mohamad Farhan said:
    August 3, 2012 at 12:56 pm

    ad x novel???

    Ken said:
    August 10, 2012 at 1:49 pm

    Terima kasih Cikgu atas penampalan cerpen-cerpen di atas. Saya tercari-cari karya-karya sastera Bahasa Melayu yang boleh dibaca melalui internet. Bolehkah Cikgu mengesyorkan laman-laman web yang lain di mana karya-karya sastera Bahasa Melayu boleh dibaca?

    Hamba Allah said:
    September 24, 2012 at 11:37 am

    Terima Kasih , sedikit sebanyak membantu saya buat asigment ..hehe

    norhazlina binti abdullah said:
    October 12, 2012 at 8:47 pm

    jemput hadir ke blog mahirmenulis2u.blogspot dan mengharapkan pandangan yang membina daripada saudara. terima kasih

    nur safira said:
    October 23, 2012 at 2:37 pm

    saya mahukan nota ringkas komsas tingkatan 4(harga remaja) yang paling lengkap dan senag untuk download..

    surya said:
    November 28, 2012 at 11:03 am

    mane novel dua geliga hikmat

    syamsuzaman said:
    February 20, 2013 at 3:30 pm

    penulisan yang sanagt baik..harap saya dapat menulis seperti ini…

    bob said:
    June 7, 2013 at 9:20 pm

    TQ for this cerpen 😀

    abang hensem said:
    June 8, 2013 at 3:38 am

    mahu cari antologi cerpen burung-burung di jendela atau kunang-kunang…

    qi said:
    September 25, 2013 at 1:37 pm

    Nak baca pun tak boleh, admin! Nak komen apa?

    abekayfar1969 said:
    January 4, 2014 at 1:40 pm

    hebat bro…

    ariessa said:
    January 21, 2014 at 12:43 pm

    mohon dijadikan sumber rujukan

    noor hakimau said:
    February 25, 2014 at 4:47 pm

    boleh saya bertanya, kerana takdir itu, cerpen itu bertemakan kasih sayang antara adik beradik ke??? apa persoalan cerpen itu, mohon bantuan tuan samsudin

      lamanbahasa responded:
      February 25, 2014 at 6:07 pm

      Entahlah cik hakimah. Lepas baca cerita tu, fikirkanlah tema sendiri. Bukannya keluar SPM pun. Hehe.

    azlyna abd razak said:
    March 26, 2014 at 4:47 pm

    Salam..terima kasih, tuan. Novel dan cerpen di sini..saya tumpang baca. Ada cerpen yang saya gunakan untuk rujukan tugasan saya. Harap dapat halalkan..

    Karya Agung said:
    April 23, 2014 at 4:20 pm

    salam, saya telah memuat turun satu cerpen encik untuk tugasan saya. harap direstui…

    sakinah lo said:
    September 30, 2014 at 1:41 am

    Cerpen dah donlod, terima kasih ya … 🙂

    Mansor said:
    October 22, 2014 at 2:27 pm

    salam,saya suka baca karya tuan sangat bermutu..terima kasih

    nor fazira said:
    October 24, 2015 at 12:58 pm

    assalamualaikum, terima kasih di atas cerpen ini. cerpen ini juga membantu saya membuat assignment

    Maisara said:
    August 21, 2016 at 9:40 pm

    Assalamualaikum. Antologi kasut kelopak jantung tiada ke?

    Nurul Aida said:
    November 24, 2016 at 9:37 am

    Assalamualaikum. Boleh saya dapatkan tema persoalan cerpen sebatang pen karya A Rahman CM.

    Michelle said:
    January 19, 2018 at 8:45 pm

    Mana novel di sebalik dinara Ni?. Boleh tolong tak? Bagi saya contoh soalan rumusan di sebalik dinara

    ika said:
    April 6, 2018 at 11:04 am

    Assalamualaikum. Ada tak cerpen yang terkini untuk tahun 2018

    Cik Teen said:
    December 30, 2019 at 7:54 pm

    Wah, menariklah novel dan cerpen dekat sini! ^_^

    irfan said:
    January 3, 2020 at 10:37 am

    Assalamualaikum Tuan.. ade lagi x dalam simpanan Tuan cerpen dari Mingguan Malaysia atau Berita Minggu tahun 2019?

    ZANA said:
    September 30, 2020 at 4:30 pm

    TBAIK

    Natasya said:
    November 12, 2020 at 4:05 pm

    Assalamualaikum tuan.. Novel “Rumah Banglo: itu, bilakah tahun tuan terbitkan?

    Karya Lagenda – Koleksi Cerpen said:
    October 4, 2021 at 3:06 pm

    […] Microsoft Word […]

Leave a Reply to ika Cancel reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s